VvE Knooppunt te Middelharnis

Vraag nu een offerte aan

De voordelen:

  • Jarenlang ontzorging op onderhoudsgebied: nooit meer vergaderen over schilderwerk.
  • de VvE altijd tip top in orde.
  • Vragen van bewoners via 1 centraal aanspreekpunt.
  • Budgetzekerheid door betrouwbare en transparante onderhoudsbegroting.
  • Achterstallig onderhoud wordt voorkomen
  • Betrouwbare onderhoudsbedrijven die hun afspraken nakomen.
  • Lagere onderhoudskosten door regelmatige onderhoudscyclus.
Terug naar VvE paginaIn het centrum van Middelharnis staat een markant wooncomplex. Compleet met een woontoren en wooneenheden boven een winkelcentrum. De bewoners vormen samen een Vereniging van Eigenaren. Meneer Van Alphen is voorzitter van het vijfkoppige bestuur. ‘Dat aantal is wat groter dan misschien gebruikelijk, maar dat is een heel bewuste keuze,’ aldus meneer Van Alphen. ‘Nu vormt het bestuur een mooie afspiegeling voor het complex. Want we hebben hier allerlei woningtypen: pleinwoningen, stadswoningen, atelierwoningen en appartementen in de woontoren. En die hebben allemaal zo hun bijzonderheden waar je als bestuur rekening mee wil houden.’ Alle leden van de VvE betalen maandelijks een vaste bijdrage. ‘Zo dragen we gezamenlijk de onderhoudskosten. Bijvoorbeeld voor de installaties in de parkeergarage, de roldeur van de garage die 110.000 keer per jaar open- en dichtgaat, het onderhoud van de lift in de woontoren, de gemeenschappelijke tuin, noem maar op. In deze bijdrage is eveneens de opstalverzekering en het groot onderhoud inbegrepen. Het schilderwerk hoort daar ook bij en wel om twee redenen. Ten eerste om te voorkomen dat iedereen zelf wat gaat aanrommelen (of juist helemaal niets doet) en ten tweede om de kleurstelling van het complex uniform te houden. Zodoende waren we na een paar mindere ervaringen op zoek naar een partij die goede kwaliteit en services levert. Het hele complex omvat veel houtwerk en dan is goed onderhoud belangrijk. Zo kwamen we uiteindelijk uit bij het onderhoudsabonnement van GlansGarant door Schildersbedrijf Bazen. En eerlijk gezegd is dat zo gewoon geworden dat ik me niet eens precies herinner hoeveel jaar we dat nu al doen.’

Roulatiesysteem

‘Ideaal aan het onderhoudsabonnement is dat het schildersbedrijf per woningtype een planning voor ons maakt. Er is een roulatiesysteem bedacht waarbij elk onderdeel op tijd aan de beurt komt. Het ene jaar is de zonkant aan de beurt, dan weer de schaduwzijde. Er zijn inspecties, bijwerkbeurten en de volledige schilderbeurt. Binnen onze vereniging is één lid exact op de hoogte van deze periodieke planning. Andere leden informeren wel eens bij hem: “wanneer zijn wij ook alweer aan de beurt?”. Omdat alle afspraken zijn gemaakt, werkt dat voor alle bewoners heel prettig.’

Vaste prijs

‘Als bestuur en bewoners zijn we erg in ons nopjes met GlansGarant. Juist omdat je alles regelt over een langere termijn en voor een vaste prijs. Dat laatste is voor een VvE heel belangrijk, want wij zijn wettelijk verplicht om een financiële reserve te hebben. Dat is een percentage van de totale waarde van het complex. Zo is er altijd genoeg geld voor onderhoud. Dan zijn dit soort afspraken gewoon onmisbaar. Bovendien kunnen we bijzonderheden altijd melden. Sowieso informeert Schildersbedrijf Bazen na de werkzaamheden altijd of er nog klachten zijn. Die worden dan ook meteen verholpen. Het mooiste is toch wel dat ik de laatste paar jaar geen klachten heb gehoord.’

Kwestie van vertrouwen

‘Wat soms wel eens lastig is, is het inplannen van de werkzaamheden. De schilders werken buiten en zijn afhankelijk van het weer. Dus soms loopt het natuurlijk wel eens anders. Bij ons complex zijn al snel hoogwerkers nodig, maar soms moet de schilder toch even binnendoor om aan de buitenkant te kunnen werken. Daarom is het fijn dat Bazen steeds met dezelfde mensen werkt. Onze leden kennen de schilders inmiddels en als het dan een keer niet anders kan, dan krijgt de schilder de sleutel om toch zijn werk te kunnen doen. Dankzij die continuïteit in het team krijgt Schildersbedrijf Bazen echt het vertrouwen.’